۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81747814
T T
۰ نفر
11میلیون سوری در داخل و خارج سوریه آواره شده اند

تهران- ایرنا- كمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام كرد: در اثر بحران 5/4 ساله سوریه، تاكنون بیش از 11 میلیون سوری آواره شده اند.

به گزارش شبكه خبری اسكای نیوز، كمیساریای عالی پناهندگان روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه شمار پناهندگان سوری در كشورهای همسایه سوریه بیش از 4 میلیون نفر می باشد كه بیشتر آنها در تركیه اسكان یافته اند.
این بیانیه می افزاید: شمار آوارگان سوری در داخل این كشور كه بر اثر جنگ از روستاها و شهرهایشان آواره شده اند، بالغ بر 7.2 میلیون نفر می باشد.
كمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل، شمار پناهندگان سوری در تركیه را بالغ بر دو میلیون نفر، در لبنان را بالغ بر یك میلیون و113 هزار و 941 نفر و شمار پناهندگان سوری در اردن را 629 هزار و 245 نفر و همچنین شمار پناهندگان سوری در عراق را 249 هزار و 463 نفر اعلام كرد.
شمار پناهندگان سوری به آمریكا نیز از ابتدای آغاز بحران در سال 2011 یكهزارو 500 نفر می باشد كه واشنگتن برای پذیرش 8 هزار نفر دیگر در سال 2016 اعلام آمادگی كرده است.
در پی انتشار گسترده تصویر كودك غرق شده سوری كه جسدش در كنار سواحل بدروم تركیه افتاده بود، نبیل العربی دبیر كل اتحادیه عرب با ابراز تاسف از مشكلات مردم سوریه و مساله پناهندگی آنان، در عین حال از ناتوانی اتحادیه عرب در حل مشكل پناهجویان سوری سخن گفت و آن را از جمله مشكلاتی دانست كه رفع آن در گرو حل و فصل مشكلات سیاسی سوریه است.
'ایلان كوردی' كودك غرق شده سوری به همراه برادر و والدینش در سفری پرمخاطره برای رسیدن به یك مكان امن تلاش می كردند. این كودك همراه با 15 قربانی دیگر در نزدیكی سواحل تركیه غرق شدند.
سوریه از مارس( اسفند 89) 2011 تاكنون با بحران ناشی از ورود تروریست های خارجی به این كشور مواجه است.
خاورم** 1453/1275
۰ نفر