۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۵
کد خبر: 81749052
T T
۰ نفر
افخم: به سیاست هایی كه منطقه را به آتش كشیده خاتمه دهید

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه سعودی گفت:همسایگان ما به جای این گونه سخنان باید به سیاست هایی كه منطقه را به آتش كشیده خاتمه دهند.

مرضیه افخم روز یكشنبه در پاسخ به ایرنا در خصوص ارزیابی از اظهارات وزیر خارجه عربستان در كنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن افزود: همسایگان ما به جای این گونه سخنان باید به سیاست های كمك به گروه های افراطی و تروریست و ایجاد امواج آوارگان در سوریه و عراق و كشتار بی حساب مردم بی گناه یمن پایان دهند.
وی با تاكید بر لزوم اتخاذ مواضع واقع بینانه و سازنده در كمك به حفظ آرامش و امنیت منطقه تصریح كرد: پافشاری بر موضوعات نادرست كه به مبانی تحلیلی آن نیز ایراد و ابهام جدی وارد است، جز هدر رفتن فرصت های پیش روی كشورهای منطقه و به تاخیر انداختن حل بحران های ناگوار جاری نتیجه ای ندارد.
سخنگوی وزارت امورخارجه با تكرار آمادگی ایران برای گفت و گو و همكاری اظهار داشت: ایران همواره سیاست حسن همجواری و گسترش مناسبات با كلیه كشورهای همسایه را اولویت مناسبات خارجی خود دانسته و برای تعمیق روابط دوستانه با همسایگان هیچ گونه شرط و محدودیتی قایل نبوده است .
افخم تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران های منطقه، گفت و گو و راه حل سیاسی را بهترین روش می داند و مخالف حذف دیگران و سیاست های تحمیلی است و به كشورهمسایه خود نیز توصیه می كنیم به جای بازی های خطرناك نظامی به گفت و گو روی آورد.
عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در كنفرانسی مطبوعاتی به رغم آن كه مدعی شده بود خواهان ارتباط بهتر با جمهوری اسلامی ایران است، اتهامات واهی را متوجه ایران كرد.
سیام(1)**2021**1429

سرخط اخبار سیاست خارجی