۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۲۱:۰۳
کد خبر: 81752900
T T
۰ نفر
نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی: نتانیاهو دیكتاتور است

تهران- ایرنا- نمایندگان اپوزیسیون مجلس رژیم صهیونیستی(كنست) با انتقاد شدید از عملكرد نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، او را قابل مقایسه با «نیكولای چائوشسكو» دیكتاتور رومانی و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری تركیه دانستند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «بنیامین نتانیاهو» پس از لغو مصاحبه های از پیش برنامه ریزی شده با رسانه های اسرائیل، نماهنگی از عملكرد خود در فیس بوك منتشر كرد.
دفتر نتانیاهو اعلام كرد كه این مصاحبه ها به خاطر مسایل مربوط به زمان بندی انجام آن ها لغو شد و همین ادعا دستمایه انتقاد اپوزیسیون شد.
نتانیاهو در این نماهنگ اینترنتی اعلام كرد: كارهای زیادی برای كشور انجام دادیم و می دانم كه در رسانه ها از این كارها چیزی نشنیدید.
وی همچنین گفت: در برابر تروریسم و آن هایی كه می خواهند به ما ضربه بزنند هیچگونه خویشتنداری به خرج نمی دهم.
با وجود توافقنامه هسته ای ایران، نتانیاهو در این نماهنگ مدعی شد كه در القای این واقعیت ساده به افكار عمومی آمریكا كه اسرائیل دوست آمریكا و ایران دشمن آمریكاست، موفق شد.
وی ادعا كرد: اكثر مردم آمریكا و كنگره این كشور با ما موافقند. القای این واقعیت ساده برای مواجهه با چالش های بزرگ در آینده به ما كمك می كند.
به نوشته جروزالم پست، «میراو میكائیلی» نماینده حزب كارگر، با اشاره به سركوب آزادی مطبوعات از سوی اردوغان در تركیه، رفتار نتانیاهو را مشابه اردوغان خواند و گفت، وی(نتانیاهو) در بدگمانی ركورد زد.
وی افزود، نخست وزیر و وزیر ارتباطات او عرصه بزرگ رسانه ای را رها و به جای آن، فیس بوك را انتخاب كردند، جایی كه امكان طرح سوال از وی وجود ندارد.
«تسیپی لیونی» از رهبران حزب اتحاد صهیونیست نیز نتانیاهو را به فرار از پاسخگویی به سوالات كه لازمه یك كشور دمكراتیك است، متهم كرد.
«اسحاق هرزوگ» رهبر اپوزیسیون با انتقاد از عملكرد نتانیاهو، سبك حكومتداری وی را قابل مقایسه با چائوشسكو دیكتاتور رومانی دانست كه از سال 1967 تا 1989 بر این كشور حكومت می كرد.
وی گفت، استفاده از شیوه چائوشسكو در سیاست های اسرائیل به پایان رسیده است. ما نمی توانیم تسلیم فرهنگ اجبار، تحریف و قوانین قابل دور زدن شویم. وقتی كه نخست وزیر و وزرایش هر روز جنگ را به فرهنگ، سیستم حقوقی، مطبوعات و آزادی بیان می دمند، شهروندان اسرائیل به این فكر می افتند كه وقتی نخست وزیر می تواند قانون را تحریف كند، پس من هم می توانم.
اروپام** 1088**1613
۰ نفر

سرخط اخبار جهان