۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۲:۰۳
کد خبر: 81754429
T T
۰ نفر
مك كین: توافق اتمی موجب افزایش قدرت ایران در منطقه خواهد شد

تهران - ایرنا - جان مك‌ كین رییس كمیته نیروهای مسلح سنا روز چهارشنبه به عنوان مخالف توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+ 5 در سخنانی گفت كه این توافق موجب مشروعیت ایران و افزایش قدرت آن در منطقه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این سناتور برجسته جمهوریخواه كه در جریان بررسی توافق هسته ای ایران توسط كنگره آمریكا، روز چهارشنبه در سنا سخنرانی می كرد، با اشاره به سخنان رییس جمهوری و وزیر خارجه آمریكا گفت كه دولت به وعده های خود در مورد توافق با ایران عمل نكرد.
وی افزود: باراك اوباما رییس جمهوری گفته بود كه برنامه هسته ای ایران باید برچیده بشود، در حالی كه الان فقط تعلیق شده است.
این سناتور كه سخنانش را پایگاه اینترنتی صدای امریكا منتشر كرد ، تصریح كرد كه آقای كری گفته بود كه آمریكا حق غنی سازی اورانیوم را به رسمیت نمی شناسد اما طبق توافق هسته ای این حق به ایران داده شده است.
سال 2013 رییس جمهوری گفت كه ایران نباید توان گریز هسته ای داشته باشد اما الان این توان گریز هسته ای حداكثر به یك سال رسیده است.
مك كین در باره بحران سوریه گفت كه در حالی كه راه‌های بسیاری برای پایان بخشیدن به بحران منطقه و بویژه سوریه وجود دارد، اما ظاهرا دولت ما هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد.
مك كین در ادامه هشدار داد: در حالی كه روسیه هم آشكارا وارد حمایت نظامی از سوریه شده است، توافق هسته‌ای وین به ایران امكان حمایت بیشتر از بشار اسد را می‌دهد.
جان مك كین پرسید: آیا من می گویم باید این توافق را رد كنیم؟ بله. این سناتور جمهوریخواه خواستار مخالفت كنگره آمریكا با توافق هسته ای شد.
شبك**1021 **1917

سرخط اخبار سیاست خارجی