مجله و فروشگاه اینترنتی دانستنیها

آنچه هر ایرانی باید بداند را در irknowledge جستجو کنید.

مجله و فروشگاه اینترنتی دانستنیها

آنچه هر ایرانی باید بداند را در irknowledge جستجو کنید.

تفاوت افراد پولدار و ثروتمند

تفاوت افراد پولدار و ثروتمند


منبع حقیقی ثروت و سرمایه در این عصر مادیات نیست. این منبع نشات گرفته از ذهن انسان ، روح انسان ، تخیلات انسان و ایمان ما به آینده است.

اگر به دقت به این جمله توجه کنیم تفاوت بین یک پولدار را با یک ثروتمند تا حدودی متوجه می شویم. استیو فوربز داشتن ذهن و روح و خلاقیت و ایمان را ثروت و سرمایه می داند که باعث بدست آوردن ثروت مادی می شوند.او صرفا داشتن پول را ثروت نمی داند و این نکته بسیار مهمی است.

 

 


بنابراین برای ثروتمند شدن باید ذهن و روح ثروتمند را در خود پرورش دهیم. همانطور که در قسمت قبلی گفتم این کار،کار ساده ای نیست ولی اگر یک عزم جزم برای ثروتمند شدن وجود داشته باشد می توان این مسیر را با موفقیت طی کرد.


تفاوت دیگر بین ثروتمندان و پولدارها، این است که ثروتمندان مسیربدست آوردن ثروت را می شناسند و پولدارها فقط پول دارند که ممکن است از طرق مختلف مانند ارثیه یا قرار گرفتن بدون آگاهی در یک موج و… بدست آمده باشد. پولدارها اگر به طریقی پول خود را از دست بدهند فقیر می شوند ولی یک ثروتمند حتی اگر تمام ثروت خود را هم از دست بدهدهرگز فقیر نخواهد شد و در مدت زمانی کمتر از آنچه ثروتمند شده دوباره ثروتمند می شود.نمونه ای از این ثروتمندان دونالد ترامپ است که با کمی جستجو می توان اطلاعات خوبی در موردش بدست آورد.


همه ما احتمالا داستان آدمهای فقیری که در لاتاری یا قرعه کشی یک بانک مبلغ هنگفتی را برنده شده اند و بعد از چندین سال وحتی مدت زمانی خیلی کمتر مجددا در دام فقر افتاده اند را شنیده باشیم و یا در اطراف خود کسانی را دیده باشید که به ناگهان به ثروت هنگفتی دست یافته اند ولی پس از چندی دوباره روال سابق زندگی خود باز گشته اند.اینها نمونه هائی از آدمهای پولدار هستند که بدلیل طی نکردن مدارج ثروتمند شدن دوباره فقیر شده اند.


بنابراین می توان گفت ((آنچه باعث ثروتمند شدن می شود خود پول و سرمایه نیست بلکه مسیر کسب ثروت است که موجب ثروتمند شدن می شود.)) این واقعیتی است انکار ناپذیربرای همه دورانها. شاید اکنون بیشتر متوجه شده باشید که چرا ما باید خودمان ثروت را بدست بیاوریم .دلیل آن این است که دوباره و دوباره بتوانیم مسیر آن رابازسازی کنیم.

من همیشه به شاگردان و دوستانم میگویم کسانی که بعد از ورشکستگی سکته میکنند افرادی نیستند که بتوان به آنها ثروتمند گفت چون حتی خودشان هم باور ندارند ثروتمند هستند ودر نتیجه قدرت دوباره ثروتمند شدن را ندارند.

اگر ثروتمند شدم…

بیائید با هم به ثروت فکر کنیم. اگر به شما بگویند شما آدم ثروتمندی شده ایدو مبلغ هنگفتی پول به شما رسیده است به چه چیزی فکر میکنید؟

ماشین شاسی بلند ؟ خونه ویلایی و بزرگ؟ لباسهای شیک و مارکهای معتبر؟سفرهای دور و دنیاگردی؟ کمک به افراد کم درآمد و ساخت بیمارستان ومدرسه ؟ایجاد یک کارخانه؟زندگی با فرد مورد علاقه تان؟

اینکه دقیقا به چه چیزهائی فکر کردید ، طرز تفکر شمارا آشکار میکند. البته نه برای دیگران بلکه برای خودتان که مهمترین و اصلی ترین فرد برای دانستن آن هستید.اینکه بفهمید واقعا درزندگیتان چه آرزوهایی دارید و به دنبال چه میگردید.

شما ثروتمند تر از آنی هستید که فکرش را می کنید.

اولین هدف من از نوشتن این سلسله مقالات این است که به شما نشان بدهم که ثروتمندتر از آنی هستید که تابحال فکرش را می کردید.
تعجب کردید؟!حق دارید.من میخواهم به شما نشان بدهم تابحال بی توجه از کنار چه گنجهایی گذشتید و بعد با هم این گنجهارا استخراج کنیم و با مقیاس پول با هم بشماریمشان.

فکر میکنید در چه زمینه هایی در زندگیتان ثروتمندید؟با جواب دادن به تمرین زیر به نتیجه می رسید که تاکنون در چه زمینه هائی ثروتمند هستید و در چه زمینه هائی اکنون ثروتمند نیستید.

اول فرض کنید به طرز شگفت انگیزی پول زیادی بدست آوردید،حالا به دقت به سوالات زیر جواب بدهید.آیا پس از ثروتمند شدن:

دوستانتان را تغییر می دهید؟
شغلتان را تغییر میدهید؟
اتومبیلتانتان رو عوض میکنید؟
آیا غذای دیگری را در رستوران میخورید؟
لباس های دیگری میخرید؟
با شخص دیگری ازدواج میکنید؟
آیا به چیز دیگری میخندید؟
عاشق شخص دیگری میشدید؟
حال با هم پاسخهایتان را بررسی می کنیم.در کدام بخش ها پاسخ شما منفی بود؟

باید به شما تبریک بگویم. شما در بخشهائی که پاسخ منفی دادید ثروتمندید وبه هر بخشی که جواب مثبت دادید بخشی است که در آن می توانید ثروتمندتر شوید.

آیا دلتان می خواهد دلیل اینکه در برخی از بخشهای زندگیتان ثروتمند نیستیدرا بدانید؟

در بخشها ئی که اکنون ثروتمند نیستید تقصیری متوجه شما نیست ، تقصیر پدر و مادرو یا جامعه شما هم نیست بلکه دلیل آن این است که ذهن شما برای ثروتمند شدن به خوبی برنامه ریزی نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.